Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال
پروفایل
رفع مشکل هارد اکسترنال

در این مقاله به معرفی راهکار های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز و مک خواهیم پرداخت.

hosein ramezannia 14 فروردین 1402 195 بازدید

عدم شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز یا مک یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر کاربری ممکن است آن را تجربه کرده باشد. این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و همین موضوع باعث می‌شود کاربرانی که با این مشکل روبرو می‌شوند، استرس زیادی را تحمل کنند زیرا که ممکن است تصور کنند هارد اکسترنال و تمامی اطلاعات مهم آنان برای همیشه سوخته است و به نوعی از دسترس خارج شده است اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا در موقعیت‌های بسیاری این مشکل روی می‌دهد و به آسانی تنها با رعایت چند نکته می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

در ادامه این مقاله در وب سایت دسترسی به ذکر مهم‌ترین نکات در جهت آموزش رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال خواهیم پرداخت.

رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال

گرچه امروزه فضا‌های ابری توجه بسیاری از کاربران را برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در دنیای اینترنت در سراسر جهان را به خود جلب کرده است، اما همچنان افراد زیادی هستند که تمایل دارند اطلاعات مهم خود را در دستگاه‌های فیزیکی مانند فلش، مموری، هارد اکسترنال و... ذخیره کنند.

در مقاله‌ای جداگانه در وبلاگ دسترسی به معرفی هارد اکسترنال و مزایا آن پرداختیم که چرا بایستی از هارد اکسترنال استفاده کنیم؟ وجود این ویژگی‌ها باعث شده است افراد زیادی تمایل به ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات خود در این هارد‌ها داشته باشند.

در مواقع مختلف و بسیاری پیش آمده است که هارد اکسترنال در سیستم پشتیبانی نشود و مشکلات شناسایی را با خود به همراه داشته باشد. اما برای رفع این مشکل راهکار‌های مختلفی وجود دارد که تمامی این راهکار‌ها را در بخش راهکار‌های رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال معرفی خواهیم نمود.

راهکار های رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال

همانطور که در بخش پیشین چندین بار به آن اشاره کردیم، یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای کاربرانی که از هارد‌های اکسترنال جهت ذخیره‌سازی فایل استفاده می‌کنند، عدم شناسایی هارد باشد. در ادامه این بخش مهم‌ترین روش‌های رفع مشکل شناسایی انواع هارد‌های اکسترنال را معرفی خواهیم نمود.

لازم است اگر شما با این مشکل روبرو هستید کاملاً خون سردی خود را حفظ کنید و تمامی راهکار‌های زیر را تا زمان رفع مشکل انجام دهید.

بررسی نحوه اتصال

شاید اولین و ابتدایی‌ترین راهکار شناسایی نشدن هارد اکسترنال، بررسی نحوه اتصال آن به کامپیوتر یا رایانه باشد. برای استفاده از این روش ابتدا بایستی کابل رابط هارد و سیستم را چک کنید تا از سلامت آن کاملاً اطمینان حاصل کنید.

همچنین بایستی به میزان ورودی برق هارد توجه کنید زیرا در بسیاری از مواقع هارد‌های اکسترنال نمی‌توانند از طریق کابل USB نامناسب برق مورد نیاز خود را دریافت کنند. همچنین لازم است چک کنید که آیا دکمه روشن هارد اکسترنال فعال است یا خیر!

در صورتی که در استفاده از این روش به موفقیت نرسیدید، لازم است از یک کابل اتصال USB و یک سیستم دیگر استفاده کنید.

بروز‌رسانی درایور‌ها

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل باز نشدن هارد اکسترنال، عدم بروز بودن درایور‌های کامیپوتر می‌باشد. برای رفع این مشکل بایستی از طریق منو start ویندوز Device manager را جستجو کرده و آن را باز کنید. با ورود به قسمت Disc Drivers می‌توانید لیست تمامی دستگاه‌های متصل شده را تماشا کنید.

در صورت اینکه هارد اکسترنال به سیستم متصل شده باشد اما شناسایی نشود، نام مورد نظر هارد همراه با علامتی به شکل اخطار که دارای رنگ زرد می‌باشد در کنار آن نمایش داده شده است. لازم است در این قسمت تنها بر گزینه Properties کلیک نمایید تا مشکل را رفع کنید.

با باز کردن تب Drivers نیز می‌توانید درایور‌های متصل شده به سیستم را بروزرسانی کنید یا در صورت نیاز برخی از آن‌ها را حذف کنید.

استفاده از عیب‌یابی خودکار

در ویندوز ۱۰ بخشی با عنوان عیب‌یابی خودکار وجود دارد. با استفاده از عیب‌یابی خودکار می‌توانید مشکلات بسیاری را در موارد مختلف برطرف سازید. استفاده از عیب‌یابی خودکار در ویندوز نیز می‌تواند چاره‌ای برای حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال محسوب شود.

عیب‌یابی ویندوز کمک می‌کند تا شما متوجه شوید مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال چه علتی دارد و آیا مشکل سخت‌افزاری دارد یا دارای مشکل نرم‌افزاری دارد. ویندوز در عیب‌یابی خودکار خود می‌تواند برای شما پیشنهاداتی برای رفع مشکل پیش آمده ارائه دهد که در بسیاری از مواقع می‌تواند استفاده از این روش چاره ساز باشد.

برای بهره‌برداری از این روش ابتدا لازم است وارد بخش Troubleshooting از منو ویندوز شوید و در بخش Hardware And Sound بر Configure a device کلیک کنید. در پنجره بعدی باز شده بایستی دکمه next را انتخاب کنید که به بخش بعدی منتقل شوید. پس از کلیک بر روی دکمه next فرایند عیب‌یابی ویندوز به صورت خودکار انجام می‌شود.

پارتیشن‌بندی دوباره

هارد‌ها و حافظه‌هایی که به درستی پارتیشن‌بندی نشده‌اند، نمی‌توانند توسط سیستم عامل‌ها مانند ویندوز اجرا شوند. لازم است برای رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال پارتیشن‌بندی جدیدی را بر روی آن اعمال نمایید.

لازم به ذکر است که بدانید اگر قرار است پارتیشن‌بندی را بر روی هاردی اعمال کنید که دارای فایل‌ها و اطلاعات مختلف است، تمامی اطلاعات درون آن به طور کلی حذف می‌شود.

فرمت هارد اکسترنال

اگر هیچ کدام از روش‌های معرفی شده در بالا برای رفع مشکل باز نشدن هارد اکسترنال چاره ساز نبودند، فرمت هارد اکسترنال می‌تواند به عنوان آخرین گزینه مورد استفاده قرار گیرد.

برای فرمت هارد اکسترنال که توسط ویندوز یا هر سیستم عاملی که شناسایی نمی‌شود باید مسیر زیر را طی کنید.

        ابتدا در سیستم عامل ویندوز از طریق دکمه start بر Disk management را جستجو کنید.

        پس از انتخاب گزینه قبلی بایستی گزینه Create and Format Hard Disk Partition انتخاب نمایید و در لیست باز شده درایو مد نظر را انتخاب نمایید.

        اگر در این لیست نام هارد اکسترنال نمایش داده شده است باید دقت داشته باشید که دستگاه در حالت آنلاین قرار داشته باشد زیرا اگر در حالت آفلاین قرار بگیرد نمی‌تواند فرمت شود.

        در مرحله بعد لازم است بر روی نام هارد اکسترنال کلیک کرده و گزینه New Simple Volume را انتخاب کرده.

با انجام مراحل گفته شده هارد اکسترنال فرمت می‌شود و می‌تواند مشکل عدم شناسایی آن رفع شود.

دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال

حال که تا به اینجا مقاله با راهکار‌های رفع مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال آشنا شدید، لازم است با مهم‌ترین عوامل مشکل ساز باز نشدن هارد اکسترنال آشنا شوید. در ادمه این بخش از مقاله به معرفی مهم‌ترین دلایل عدم شناسایی هارد اکسترنال خواهیم پرداخت تا با جلوگیری از این فعالیت‌ها دچار مشکل نشوید.

برخورد ضربه فیزیکی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود هارد اکسترنال توسط سیستم شناسایی نشود، برخورد ضربه فیزیکی به آن است. لازم است توسط یک متخصص این مورد بررسی شود که آیا مشکل هارد اکسترنال از ضربه فیزیکی بوده است یا خیر!

مشکل در برد هارد

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از هارد‌های اکسترنال با آن درگیر می‌شوند، مشکل برد هارد آن می‌باشد. عموماً به دلیل نوسانات برق زیادی یا همچنین قطعی و وصلی مکرر و مدام برق می‌تواند برد هارد اکسترنال موجب مشکل شود.

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت دسترسی به معرفی مهم‌ترین راهکار‌های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال پرداختیم. اگر هارد اکسترنال شما در سیستم باز نمی‌شود با راهکار‌هایی که در این مقاله گفته شد به راحتی مشکل آن می‌تواند رفع شود.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه